Tuesday, December 14, 2010

" di mAnA kn Ku CarI ganTi "

mse ni, jam kt hp aku tepat kol 06.48 a.m.. aku bgon awl pgi td sbb nk tgk match antara MU lwn ARSENAL.. perlawanan berkesudahan MU menang 1-0.. hihi~~ aku ni mmg peminat MU.. match abis kol 5.30a.m. pastu tggu azan, siap solat sume, aku dok xtaw nk watpe~~ aku ni jns klaw da bgon pgi, ssh nk tdo blk.. c:
tetibe je teringat nk wat blog psl seseorg ni.. dea ni bkn ade hbgn yg istimewa ngn aku pon, aku cme kwn bese ngn dea.. tp tah knape, perasaan yg erat tu timbul slps berkwn ngn dea.. aku seolah2 rsekan dea ni mcm kwn baik aku pon ade, mcm akk aku pon ade.. dan aku percaya setiap org yg knl ngn dea mst akn ade perasaan yg sme cm aku ni.. nk taw orgnye?? ni la orgnye..


entry sblm ni da ade citekn skit sbyk psl dea ni.. aku cite skali lgi la ye..
nme penuh, MUNIRAH BT ABDUL WAHAB. asal dari ganu, umor dea tue staun dari aku.. nme panggilan byk, muniey @ neneq @ muneq @ muniey efs'z.. tu sume nme glamour gtu~~ hihi~~
aku knl dea ni mse aku sem3, rse rugi pon ade jgk sbb knl lmbt sgt.. hehe..

  
seingat akula, ni la kali pertama hang out ngn neq ni~~ mse tu dea nk amik gmba dri lappy aku.. mse ni pon aku berbual ngn dea lbh kurg je.. sbb xbpe nk mesra lgi kn.. dea ni kuat bercakap, tapi sume ckapnye bkn kosong semata2.. ade nasihat yg ingin disampaikan..


gamba ni pulak mse kitorg g kL temankn farid yg tgh stress~~
dea ni bkn stkt kwn, teman.. tp dea pon boleh jdi penyelesai mslh~~
yg paling nyata, dea selalu bntu farid menangani masalah farid..



nie plak mse malam anugerah dekan tok FPEK.. aku sempat jgk berbual ngn dea kt pntu msik mse program tu berlangsung.. she is very sporting person.. ini terbukti bile dea berkongsi mknan dengan kitorg mse wktu makan.. see.. xramai org rsenye snggup nk kongsi mkanan dorg.. =)


cbe tgk gmba ni.. ape bezanye? care dea pakai tdung.. hihi~~ smpai perkara ni pon aku teliti.. hehe~~ aku labih suke tgk dea klaw dea kai tdung mcm gmba sblh kiri (tdung putih) tu.. tp yg sblh kanan (tdung warna-warni) tu identiti dea.. mksdnye cara pemakaian tdung tu.. (^_^)


mse ari last beliau kt bumi UPSi ni.. ktorg g hangout smpai pgi.. sesat 4jam kt kL tu, keta sewa plak wat hal.. tdo kt tepi highway.. tu sume pngalaman yg terindah tok dea daripada kitorg..

bnde ni plak akn teros igtkan aku pade dea.. aku dpt 1 n rehan pon dpt 1.. hehe.. tQ neq~~



McFlurry tu sory ye xdpt nk blnje neq~~ hehe~~ insyaallah klaw jmpe g, sye blnje~~ (~_^)

ni lagu didedikasikan tok neq~~


video

ckupla aku berceloteh.. da pnjg sgt ni.. hehe~~ smoge hbgn psahabatan yg terjalin ini berkekalan smpai bile2.. insyaAllah.. entry kali ni psl dea sbb aku menghormati beliau~~
smoga jmpe lgi pasni.. hehe~~ \(^_^)/

Monday, December 13, 2010

~~ pErmAta ~~

baru2 ni aku g baktisiswa kt sg kerang anjuran SPR UPSI..
n mse kt stula aku knl dgn beberape org yg menimbulkn kesan pde hati aku..
pde awlnye aku xkenal pon dorg ni.. 
tp tah cmne aku boleh jdi sgt rapat dgn dorg..
ni la org2 nye..

1. Munirah @ muniey @ neneq


ni la org yg pertama tu~~
nme betulnye Munirah bt ab. Wahab.. lahir 10 Jan 19_ _.. org ramai pggl neq, sbb ape?? tny dea sndri, aku pon xbpe nk taw.. hehehe~~
actually awalnye aku xbpe knl sgt pon dea ni, just dgr2 dari farid n zaini..first time npk dea mse join sprm ni la.. pastu dea slalu ajk aku join geng2 dompokz dorg berkelah kt tasik..
mgkn start dari tu ak n kwn baik ku (rehan) jadi rapat ngn dea..


orgnye peramah.. suke bercakap.. suke melawak.. bagi sesape yg ske berckp,bolehla geng ngn dea ni.. hihi..
aku paling suke klaw dea ketawa, mmg lawak.. haha~~!!


she is really2 friendly person.. that's why all her friends fell comfortable with her..
she also kind hearted, n sporting..


nila antara pic2 dea mse kitorg g KL last day dea kt UPSI.. riak wajahnye npk agk sdih nk meninggalkan org2 disampingnye.. tp dea b'jaye ttup ksedihan tu, wlpn org2 len ttp perasan.. hehe.. (^_^)

2. Kak Nurul @ izani


ha, ni la kk agkt kedue aku mse bktisswa tu.. pon sme jgk, knl akk aku ni mse join SPRM..
nme asalnye Nurul Izani bt Shuib, lahir 18 Dis 19_ _.. org pahang..
klaw first time jmpe dea, mst org ckp dea ni berlagak la, sombong la..
sbb karakter luaran dea mmg cmtu.. huhu..
tp actually she is a very nice gurl @ person..
that's why ade pepatah " don't judge a book by its cover "..
so, pde spe2 nk blom knl dea mmg xkn taw dea tu mcm ne orgnye.. (^_^)


dea ni mmg layak jadi akk org la.. tp yg peliknye,, dea xsuke adik pmpn.. sbb nnti klaw adik2 tu mnje, dea da xboleh nk mnje2 lgi.. hoho~~!!
n thnks kak nurul sbb gosokkan bju sye mse ari akhir program tu.. (~_^)

3. Kak Mas @ Ayu


ha.. nila kak sulong aku mse progrm tu..haha~~ ckup lgkap family agkt aku..
tmbahan plak aku pon mmg xde akk, so bertuah la aku.. haoho~~!!
nme penuhnye Mastura Bt. Abdul Ghani.. org johor.. lahir pde 7 june 19_ _.. 
nme lain dea bro mas~~ hahaha~~ jgn mrh kak..


nila antra reaksi2 beliau sepnjg progrm tu.. ni xamik gmba semasa beliau stress di uma.. hihihi~~
btw, dorg ni sememangnye org2 yg mudah mesra, mudh bergaul n yg pling penting dorg baik hati..

4. Kak emy 


ni sorg lagi.. wahh~~!! meriah btol aku ade ramai akk agkt,, huhu~~
yg ni nmenye Nur Emilida bt Yusoff, tp glemer ngn pggln kak emy.. asal dari johor gak..
dea ni pon sporting jgk, baik ati pon ye, n cri2 akk yg baik tu ade.. huhu~~


kak emy ni mmg baik,selalu senyum n yg paling penting paling senior antara kitorg sbb umurnye~~ hihi~~

5. Abang mie @ Hamimi


aku jmpe dea wat pertama kali mse aku g UniMAP.. mse tu ade event bowling sempena pesta konvokesyen UniMAP..
mse tu dea pon sme2 men boling, mule2 xknl.. just tegur gtu je..
nme penuh dea, Mohamad Hamimi Majid.. umor sebaye ngn abg aku yg sulong.. 
orgnye happy go lucky, baik ati, lucu n peramah.. cme kelemahannye, klaw dea ade mslh, kite akn taw melalui ekspresi mukenye.. hehehe~~ btw he is a nice person that i know..

6. Abang Mie jgk @ zulhelmi


ni la senior yg pling byk membantu aku mse kt UPSi ni~~ pon sme bye mcm abg aku yg sulong.. org kedah.. nme asal Mohd. Zulhelmi Ab. Wahab..
baik ati, rajin membantu, serba serbi la.. n yang paling penting,  dea ni suke senyum... mslh pe pon akn di hadapi dengan senyuman.. hhuhu~~


haaa~~ tula skit sbyk psl beberape org yg aku bru kenal n jadi rapat mse sem 3 ni.. kesemuanye ade personaliti yang berbeza tapi satu persamaan antara mereka ni ialah mereka ini sgt baik.. huhu~~